Grupa: | Informacja o sprzedaży końcowej paliwa stałego w ramach zakupu preferencyjnego |
Nr pozycji | 6 |
Nazwa pozycji: | Zarządzenie Nr 7/05 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 28 lutego 2005 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa |
Data publikacji: | 2005-03-16 |
Osoba, która stworzyła pozycję: | mgr Elżbieta Stanula |
Zarządzenie Nr 7/05
Wójta Gminy Jodłowa
z dnia 28 lutego 2005 r.
w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa
Na podstawie art. 33 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz.1568 oraz z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759)
zarządza się co następuje:
§ 1
W regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy Jodłowa, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 12/03 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 10 lutego 2003 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Gminy Jodłowa, zmienionym zarządzeniem Nr 69/03 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 10 lipca 2003 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa, zarządzeniem Nr 108/03 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 14 listopada 2003 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa, zarządzeniem Nr 122/03 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa, zarządzeniem Nr 58a/04 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 23 sierpnia 2004 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa i zarządzeniem Nr 2/05 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 5 stycznia 2005 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa wprowadza się następujące zmiany:
1) § 35 otrzymuje brzmienie: „ § 35. DO ZADAŃ SAMODZIELNEGO STANOWISKA PRACY DS. GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ należy prowadzenie spraw dotyczących:
- planowania i zagospodarowania przestrzennego gminy a w szczególności:
a)przystąpienia do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy zwanego dalej „studium” i miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy zwanego dalej „planem miejscowym” oraz sporządzenia projektów tych dokumentów,
b)opiniowania i uzgadniania projektu studium i projektu planu miejscowego,
c)uchwalania studium i planu miejscowego oraz dokonywania ich zmian,
d)dokonywania analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, oceniania postępu w opracowywaniu planów miejscowych i opracowywania wieloletnich programów ich sporządzania,
e)ustalania opłat w przypadku zbywania nieruchomości, której wartość wzrosła w związku z uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego,
f)roszczeń finansowych wynikających z ustaleń planu miejscowego,
g)opiniowania zgodności podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego,
h)wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym i decyzji o warunkach zabudowy oraz stwierdzania ich wygaśnięcia,
i)wydawania decyzji nakazujących właścicielom lub użytkownikom wieczystym nieruchomości wstrzymanie użytkowania terenu lub przywrócenie poprzedniego sposobu zagospodarowania w przypadku zmiany zagospodarowania terenu bez uzyskania decyzji o warunkach zabudowy,
j)przenoszenia decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby,
k)wydawania wypisów i wyrysów ze studium oraz z planu miejscowego,
l)prowadzenia rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym oraz rejestru wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy,
ł)prowadzenia rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę oraz gromadzenie materiałów z nimi związanych i przechowywanie ich oryginałów; - ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, a w szczególności:
a)prowadzenia gminnej ewidencji zabytków,
b) przyjmowania zawiadomień o odkrytych lub przypadkowo znalezionych przedmiotach, co do których istnieje przypuszczenie, że są one zabytkami i przekazywania ich wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków,
c)sporządzenia gminnego programu opieki nad zabytkami i sprawozdań z jego realizacji; - cmentarzy, a w szczególności:
a)zakładania, rozszerzania, utrzymywania i zamykania cmentarzy komunalnych,
b)wydawania decyzji o użyciu terenu cmentarnego na inny cel po upływie 40 lat od dnia ostatniego pochowania zwłok na cmentarzu,
c)organizowania sprawowania opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi; - ustalania numerów porządkowych nieruchomości oraz prowadzenia i aktualizowania ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości;
- geologii i górnictwa, a w szczególności:
a)przyjmowania zgłoszeń zamiaru przystąpienia do wykonywania robót geologicznych,
b)wydawania opinii i dokonywania uzgodnień określonych przepisami prawa; - zaopatrzenia w energię elektryczną i paliwa gazowe, a w szczególności:
a)planowania i organizowania zaopatrzenia w energię elektryczną i paliwa gazowe na obszarze gminy,
b)planowania oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy; - przygotowywania wniosków o ustalenie, zmianę lub zniesienie urzędowych nazw miejscowości i ich części składowych oraz obiektów fizjograficznych.”;
2) w § 36:
- w pkt 2 lit. f otrzymuje brzmienie:
„f)ustalania cen i opłat za nieruchomości,”, - dodaje się pkt 14 i 15 w brzmieniu:
„14)współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, a w szczególności dotyczących:
a)zlecania organizacjom pozarządowym oraz podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego realizacji zadań publicznych,
b)wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych kierunków,
c)tworzenia wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli organizacji pozarządowych i podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego oraz przedstawicieli organów gminy;
15)poświadczania oświadczeń nabywców nieruchomości rolnych o:
a) osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego,
b) posiadaniu kwalifikacji rolniczych,
c) łącznej powierzchni użytków rolnych gospodarstwa.”;
3) § 38 otrzymuje brzmienie:
„§ 38. DO ZADAŃ SAMODZIELNEGO STANOWISKA PRACY DS. WYMIARU PODATKÓW I OPŁAT należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z :
a) ustalaniem wysokości zobowiązań w podatkach stanowiących dochody gminy w tym sporządzaniem nakazów płatniczych,
b) zmianami w wymiarze; - gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji i informacji podatkowych składanych organowi podatkowemu;
- prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości dla potrzeb wymiaru i poboru podatku od nieruchomości oraz podatku rolnego i podatku leśnego;
- prowadzenie spraw związanych z:
a)określaniem wysokości zobowiązań osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w podatkach stanowiących dochody gminy oraz osób fizycznych w podatku od środków transportowych,
b)umarzaniem zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę,
c)odraczaniem terminów płatności podatków oraz rozkładaniem zapłaty podatków na raty,
d)odraczaniem i rozkładaniem na raty zapłaty zaległości podatkowych wraz z odsetkami za zwłokę,
e)wprowadzaniem, naliczaniem i umarzaniem opłaty prolongacyjnej,
f)określaniem wysokości, stwierdzaniem i zwrotem nadpłaty oraz zaliczaniem nadpłaty na poczet zaległych, bieżących lub przyszłych zobowiązań osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w podatkach stanowiących dochody gminy oraz osób fizycznych w podatku od środków transportowych,
g) stosowaniem i przyznawaniem ulg podatkowych; - wydawanie zaświadczeń;
- prowadzenie urządzeń księgowo-ewidencyjnych dla należności pieniężnych od osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej z tytułu podatków stanowiących dochody gminy oraz od osób fizycznych z tytułu podatku od środków transportowych, bieżące księgowanie wpłat i zwrotów oraz przypisów i odpisów;
- podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych od osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej z tytułu podatków stanowiących dochody gminy oraz od osób fizycznych z tytułu podatku od środków transportowych i postępowania zabezpieczającego.”;
4) § 39 otrzymuje brzmienie:
„§ 39. DO ZADAŃ SAMODZIELNEGO STANOWISKA PRACY DS. KSIĘGOWOŚCI PODATKOWEJ należy w szczególności:
- prowadzenie urządzeń księgowo-ewidencyjnych dla należności pieniężnych od osób fizycznych z tytułu podatków stanowiących dochody gminy z wyjątkiem podatku od środków transportowych, bieżące księgowanie wpłat i zwrotów oraz przypisów i odpisów;
- dokonywanie rozliczeń inkasentów z inkasa podatków;
- prowadzenie ewidencji upomnień oraz ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych;
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach i zaświadczeń stwierdzających stan zaległości podatkowych oraz prowadzenie ich rejestru;
- prowadzenie ewidencji przekazanych lub otrzymanych informacji w sprawach zaświadczeń;
- prowadzenie spraw związanych z określaniem wysokości, stwierdzaniem i zwrotem nadpłaty oraz zaliczaniem nadpłaty na poczet zaległych, bieżących lub przyszłych zobowiązań osób fizycznych w podatkach stanowiących dochody gminy z wyjątkiem podatku od środków transportowych, bieżące księgowanie wpłat i zwrotów oraz przypisów i odpisów;
- ustalaniem zaległości podatkowych osób fizycznych z wyjątkiem zaległości w podatku od środków transportowych;
- podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych od osób fizycznych z tytułu podatków stanowiących dochody gminy z wyjątkiem świadczeń pieniężnych z tytułu podatku od środków transportowych i postępowania zabezpieczającego.”.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Wójt Gminy Jodłowa
mgr Władysław Kita